torsdag 1 januari 2009

Ahh solen skiner det är inte bara en ny dag utan ett nytt år...2009 01 01 känn på den... eller vänta det är ju Torsdag en helt vanlig jäkla Torsdag..., men det känns lite anarki att inte rusa upp och iväg på nått möte eller jobb så det kan vara värt en applåd. För annars vad är det egentligen som gör att nu jäklar nu sörru Nuuu då så ska jag...? Va? Ok man man sätte bokslut och dit o datten men egentligen så är det ju bara en vanlig jäkla Torsdag. Ok jag medger att det är lite speciellt att kunna äta en helg brunch på en Torsdag i Sverige och dit är vi på väg i detta snart. Ska träffa lite pals som var ute och festade hårt igår med finmiddag och skumpa på stan... Brunch kan man äta närsom i the USandA... men det är bra tycker jag att man bara kan äta det på helger här känns lite lyxigare, som att naär man bara kunde se en tecknad film "Kalle Anka" en gång om året på doppardan kl 15. Nu kan man se det närsom och känns lite mindre speciellt. Jag kommer ihåg när videon kom med STOOORA band och en kompis hade spelat in Kalle Anka och han ville kolla på det mitt i den heta sommarvärmen, jag tror hela min världsbild dog en smula då. Så är det med seder och traditioner det är därför vi helgar dom. De skall hållas, även om det är på en vanlig jäkla Torsdag, eller som igår Onsdag... GOTT NYTT -09 nu kör vi så det ryker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar