tisdag 20 januari 2009

BARACK OBAMA





IDAG GÅR TILL HISTORIEN!

Jag ville berätta för min son om detta, jag sa

Jag-Titta.
Min son- Vad är det?
Jag- På TVn, Barack Obama han svär presidents eden. Det här förstår du, är en historisk händelse.
Min son- Barack Obama är grymt cool.
Jag- Ja det är historia som skrivs, det är första gången som en President i USA blir vald som är...

Sen så sa jag inget mer, jag ändrade mig i sista sek att inte nämna hans hudfärg som varit en av de stora rubrikerna i hans blivande presidentskap och som i årtusenden spelat en stor roll i många avseenden, min son såg inte det, att det skulle vara ett problem. Jag ville inte att han skulle veta att hans hudfärg hade något med denna historiska händelse att göra, det stod liksom i vägen för det stora som hänt idag, samtidigt som det är en stor anledning till att det är en STOR dag. Jag ville inte att min son skulle veta att det var något som var eller hade varit ett problem, jag ville inte ge det luft utan bara låta honom se Barack som han såg honom, grym och Cool, så jag sa inget.

Min son- Vad? Du skulle säga något...
Jag- Titta så många människor det är och firar där.
Min son- Dom ser glada ut och Barack ser grymt cool ut. Han är bra! Vi tittar på honom i skolan ibland. Han är bra, cool... jag gillar honom.

...WELCOME MR PRESIDENT

5 kommentarer:

  1. Det var ett bra ögonblicksbeslut du tog tycker jag ;o)

    SvaraRadera
  2. Tänkte titta in o kolla vad du har för intressant vardag att delge oss andra....hittade dig tack vare underbara Pernilla W blogg...bara så du vet...hihi...bra kompis! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej,Har precis hittat till din blogg,förrästen ska hälsa från pernilla wahlgren haha

    SvaraRadera
  4. Hälsa tillbaka, hon är en pingla... r.e ; )

    SvaraRadera
  5. mmmm.... gjorde precis samma grej med min störste son.... tystnade åxå precis och kände att " varför ska det ens nämnas" då måste det ju vara något "annorlunda" Det kändes bra att reflektera ;o)! Tack för en lite udda vinklad blogg!
    Kram

    SvaraRadera