lördag 17 januari 2009

jo


idag när jag skulle beställa tre hamburgare i en sånt där litet hak som brukar ligga i ansluting till något annat tex ett köpcenter, en bilsalong eller ett biljardpalats så gick denna dialog av stapeln.

Jag- Tre 90 grammare tack, en med allt en med bara sallad,ketchup och hamburgerdressing och en med sallad, lök och hamburgerdressing.
Hamburgermannen- Ingen senap eller tomat?
Jag- Nej ehh just det, alltså en med allt och...
Hamburgermannen- Ingen senap eller lök?
Jag- Jo en med allt... kan jag få en pepperoni till den med allt.
Hamburgermannen- Ingen Lök eller senap?
Jag-Nej ingen senap, jag menar en med allt... lägg i lite av allt. (jag pekade på hans 5 olika bunkar av gegga.
Hamburgermannen- Det kostar extra.
Jag- Va?
Hamburgemannen- Vill du ha allt, det kostar extra.
Jag- Men du sa...
Hamburgermannen- Här... ( han lägger fram en penna och papper på disken)
Jag- Ehh jag vill bara ha en hamburg..., kan vi inte ta en i taget.
Hamburgermannen- Nej.
Jag- Lyssna det är enkelt. En med allt en med bara ketchup sallad och hamburger dressing en med hamburgerdressing lök och sallad.
Hamburgermannen- Ingen ost?
Jag-Va?
Hamburgermannen- Vill du inte ha ost och senap?
Jag Nej ingen senap.
Hamburgermannen- Varför ingen senap? Gillar du inte senap?
Jag-Just det.
Hamburgermannen-Bra.
Jag- Nej, vad gör du, ingen senap!
Hamburgermannen-Du sa senap.
Jag Ja men inte att jag ville ha , jag ville inte ha senap.
Hamburgermannen- Nu har du senap.
Jag Men jag ville inte ha senap.
Hamburgermannen- Men nu har du senap.
Jag- ?
Hamburgermannen- Vad ska vi göra nu då ?
Jag ???+?

4 kommentarer:

  1. Det där var precis min humor haha. Gillar dig jättemycket dessutom så nu följer jag din blogg. Ha det underbart!

    SvaraRadera
  2. det var en " turre " som var hamburgermannen va ??

    SvaraRadera
  3. Hahahahahah.. jag tror jag dööör!

    SvaraRadera
  4. Haha, shit Raffe... du är verkligen för skön :-)

    SvaraRadera