torsdag 12 februari 2009

Sista måltiden furry and naked...



Fois grasse a poelle och en utmärkt flaska rött. Jag skall snart berätta en liten historia omkring detta. Ok här kommer den...

En LA baserad producent jag jobbar med nu som är en söt cool tjej runt 33 satt öch åt på en ganska tjusig restaurang i Paris och ville veta vad det var vi åt tillsammans i Cannes då vi var ute middag där en gång. Jag sa att det hette Fois Grasse a poellé...

Jag hörde hur hon försökte på andra sidan luren.

Oui messiuer, Foa grass a poall?

Servitören sa inget sen så skrattade högt och länge så han kiknade åt henne...

Hon frågade mig vad jag hade sagt till henne att säga? Jag sa om du uttalar det rätt "så är det lätt stekt sauteerad gås lever men..

Yes thats what I want, she said and went a head and tried again...

No wait, wait I said was... men hon hörde inte.

Oui Messiur FOA GRA A poallú, a poall ???

Oj sa jag...

Servitören skrattade nu så han höll på att kikna.
Iisten Raf I dont know what the F... your making me say but it surely makes these guys laugh...

Listen listen, I said, when you said it the first time you said that you wanted a goose liver, naked! Next time you asked for it to be naked... and furry
Now listen try- Fois gras a poellè... No U in the end nor an L and you should have it the way you wanted even though Im sure youre waiter dont mind to share that furry naked meal with you...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar