tisdag 10 februari 2009

Paris Bar

i Berlin är stället värt ett besök... där så är maten förträfflig och atmosfären topp. Ni vet lite sådär Bistro chick med en blandning av exxentriska konstnärer och filurer med hund som sitter på egen stol bredvid och äter Stek Tartare. Jag morsade på Roman Polanski och snackade på mitt Paris slang som jag kan ganska väl efter ett par år i Frankrike. Vi hade som sagt träffats tidigare och har ett par gemensamma bekanta i Paris. Roman är mycket trevlig med ett vänligt smil och har ögon man inte glömmer i första stunden, de har säkert sett en del. RESPEKT... Sen satt Paul Schrader och åt med sällskap. Ni vet "Paul han som skrev taxidriver Schrader". Jag träffade honom på en ganska intim middag förra året med Stockholm filmfestival men fick ingen riktig kontakt. Jag tyckte att han satt mest och orerade om That guy this and that guy that lite sådär själv upptaget att man liksom inte bjuds in i ett samtal utan att det blir mest en monolog. Ok han var inbjuden till festivalen som hedersgäst och hade all rätt att hålla hov men det var tyvärr ett ganska oinspirerande 1a möte. Michael gick fram och morsade kom och satt sig vid vårt bord och sa - Thats the man responsible for why I wanted become an actor... de är i mina ögon STORT! Så Tack PAUL för att du skapade Michael Wincott och på det sättet är en av de stora anledningarna till att Michael och jag sitter och skriver vårt manus i detta nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar