lördag 21 februari 2009

Rafael Edholm som JAMES BOND SKURK?


... ja hur var det med det där egentligen?
Jo ungefär såhär;
Jag hade en agent i NY och Los Angeles som hade mig som kandidat och pushade hårt för mig att provfilma för Quantun of Solace, dom sökte efter en mörk man med Scandinaviskt påbrå? Fransmannen Mathieu Almaric gjorde rollen tillslut. Jag fick något mail om detta och skulle få några scener att filma men jag hann aldrig provfilma förrän rollen erbjöds till Mathieu Almaric och han gjorde ett bra jobb i en något udda men ok Bond film... Sånt här händer hela tiden och det blev överdrivet stora rubriker om en "eventuell" provflmning som 1 av säkert 100-tals andra skådespelare runt om i världen... I samma andetag kan jag skvallra att jag har provfilmat för bla "Zorro" och hade 5 callbacks, "Carlitos Way" 3 callbacks som Lalin (Viggo Mortensen), Vänner som Joeys karaktär, Pedro i Andarnas hus m.m... mm... och många fler... men det blidde inget...
Så att provfilma i sig är inte så stort, allra minst en provfilmning som inte ens blev av... ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar