måndag 9 februari 2009

a Bogart moment

...en liten blond tysk snorvalp med sidbena och röd lindad halsduk försökte sprätta undan mig med sina fingertoppar när han "beschtembdtz" skulle fram till baren. Jag stod lugnt och stilla lutad mot baren med en öl i min hand, han ville bechstztällen zien unt drink. Det var en hel del plats och detta tilltag upskattade jag ej. Det var filmfestival och en privat fest med inbjudna där även jag hade fått min lilla speciella personliga inbjudan. Ljuset var dunkelt, allt andades cinema, så jag såg på honom lite under lugg och sa.

jag- Please dont
tyske snorvalpen- ha ha whaz waz thaz djou saiz?
jag- Im not a fly.
tyske snorvalpen- Wha..ha..ha ..haz?
jag- Dont flick your fingers at me like Im a fly.
tyske snorvalpen - Bzz bzz you meanz like thiz yez?
Han liksom flög med sin hand framför mitt ansikte och lät som en blandning av en fluga och ett proppeller flygplan.
jag- ?

Jag slöt mina ögon snäppet och såg hårt in i bakre delen av hans huvud.

jag- Im not bzz bzz, but you will bzz zhat, if you flick your fingers at me like again...

Jag såg hur dess ord slog sig ner i hans medvetande och hans adamsäpple gjorde en snabb hissfärd upp och ner längs hans strupe.

tyske snorvalpen - Lizsten zir...

jag- Just dont flick me like Im a fly, pleeezze.

tyske snorvalpen såg på sin storvuxne vän som stod några meter bort och tillbaka på mig och sa.

tyske snorvalpen- Bzzzzzzzz.

Sen skedde saker liksom i ultrarapid. Jag tog tag i bardisken med ena handen samtidigt som jag hoppade upp och min kängklädda fot träffade den nedre delen av den stora vännens haka. Han var just på väg att dra fram något ur sidan på sin rock men hade nu istället bestämt sig för att stirra på takets konstuktion, för där låg han platt på ryggen och stirrade rätt upp i taket. Den tyske snorvalpen vände sig om och såg på sin vän. Han torkade sin panna med den röda halsduken och...

tyske snorvalpen- No Fritz no...
jag- Yezzz...
tyske snorvalpen- Imt wiltz never flickzen you likez ze fly again Zir...
jag- Well, lets hope so...

sa jag med en liten ryckning i ögat och underläppen, sen spände jag ögonen i den tyska snorvalpen och log log log...

jag- I will never be a fly again ok.

nu är det ju här en spännade historia och så men riktigt såhär gick det kanske inte till 100 %, eller alls, men nästan.., kanske... eller kanske inte alls, bara Fritz vet.

1 kommentar:

  1. Ja för inte kunde jag väl tro att du var så våldsam heller..haha... blev allt lite paff där ett tag när det började hetta till mitt i historien..

    Hur som helst så ska man absolut akta sig för blonda tyska snorvalpar med röda halsdukar - den saken är ju klar ;)
    /Ida

    SvaraRadera