söndag 15 februari 2009

Anders Timell

TACK !!! Likt det fullblods pro du är så välkomnade du oss med glada miner ett par sköna skämt och lät oss känna oss lite "speciella" när vi drumlade in sent om sider på ett annars fullsatt Riche. Du tog hand om oss med lätta händer och elegance´. Ingen stress där inte. Speciellt sen när det bord du lovade oss blev tilldelat ett annat sällskap och du bad om ursäkt och sedermera bjöd på champagen som plåster på såren, så gör ett fullblodsproffs och en true cosmopolite och gentleman... Jag vill säga att SAS Janne Carlssons forna charmkurser borde få sig en rejäl uppdatering i ditt konstnärskap i att få en att känna sig sedd och lite speciell... Nu vet ju jag att jag är en "kändis" och tordes vara van med ett VIP treatment och sånt, men ödmjukt säger jag att så är ej alltid fallet (även om jag gillar skarpt när det händer ; )..., heller icke i Anders Ts ögon för där så står "kändisar" lågt i kurs. Anders är inte en kiss-ass maitre-d som skriker tjoohoo dig har jag sett på TV när han ser något känt ansikte glida in i hans kungarike. Med glimten i ögat kör han en first come first serve attityd och gör detta med stor finess som gör att alla känner sig lite "multi spezziale". Har själv jobbat en del på restaurang i mina dagar och känner till stressen att göra alla glada på nära hand och vet vad det innefattar.
Jag såg Anders flyga mellan borden och knäcka ett par goda oneliners hit än dit samtidigt som han hade örnkoll på alla borden. Detta gör Anders till Bordens herre NO 1...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar